Get Up

Loading...
100%
0

Accordi Get Up

Intro:
MIm
FA
DO
MIm
FA
DO
Get up...
MIm
FA
DO
MIm
FA
DO
DO
REm
LAm
I know you're clinging to the light of day
DO
REm
LAm
To tell you everything's a----okay
DO
REm
LAm
And medication don't do much
DO
REm
LAm
Yeah, it just numbs the brain
DO
REm
LAm
Guess you might say I'm a little intense
DO
REm
LAm
I'm on the bright side of being hell-bent
SOL
DO
REm
LAm
So, take it from me, you're not the only one
DO
REm
LAm
Who can't see straight (can't see straight)
FA
DO
If you were ever in doubt
LAm7
Don't sell yourself short,
SOL
you might be bulletproof
FA
DO
Hard to move mountains when you're paralyzed
LAm
SOL
But you gotta try
FAadd9
And I'm calling out Get up, get up
DO
Get a move on
LAm7
Get up, get up
SOL
What's taking so long?
FAadd9
Get up, get up
DO
Get a move on
LAm7
SOL
Stop stalling, I'm calling out
FAadd9
Get up, get up
DO
Get a move on
LAm7
Get up, get up
SOL
Ain't nothing wrong
DO/MI
FAadd9
'Cause I believe you can be whatever
DO/SOL
SOL
And I agree you can do much better, trust me
DO
REm7
LAm7
DO
REm
LAm
Everybody wants to sing their song
DO
REm
LAm
SOL
So, Marvin Gaye, "What's Going On?"
DO
REm
LAm
Ain't nothing normal when it comes to you and me
DO
I'd rather twist myself in knots
REm
LAm
SOL
than watch you give up on your dreams
FA
DO
If you were ever in doubt
LAm7
Don't sell yourself short,
SOL
you might be bulletproof
FA
DO
Hard to move mountains when you're paralyzed
LAm
SOL
But you gotta try
FAadd9
And I'm calling out Get up, get up
DO
Get a move on
LAm7
Get up, get up
SOL
What's taking so long?
FAadd9
Get up, get up
DO
Get a move on
LAm7
SOL
Stop stalling, I'm calling out
FAadd9
Get up, get up
DO
Get a move on
LAm7
Get up, get up
SOL
Ain't nothing wrong
DO/MI
FAadd9
'Cause I believe you can be whatever
DO/SOL
SOL
And I agree you can do much better, trust me
MIm
FA
DO
MIm
FA
DO
MIm
FA
DO
MIm
FA
DO
Parlato: Yeah, I don't know why I never talk about it I guess that's probably part of the problem Yeah, sometimes you're wrong, sometimes you're right Just gotta keep moving Yeah, I'm just gonna keep moving Today, tomorrow, gonna get
FAadd9
Get up, get up
DO
Get a move on
LAm7
Get up, get up
SOL
What's taking so long?
FAadd9
Get up, get up
DO
Get a move on
LAm7
SOL
Stop stalling, I'm calling out
FA
Get up, get up
DO
Get a move on
LAm7
Get up, get up
SOL
Ain't nothing wrong
DO/MI
FAadd9
'Cause I believe you can be whatever
DO/SOL
SOL
And I agree you can do much better, trust me
MIm
FA
DO
MIm
FA
DO
Get up...

Credits

Credits Autori: BASS ERIC, SMITH BRENT Copyright: © SONY/ATV MUSIC PUBLISHING LLC, EMI BLACKWOOD MUSIC INC

🎓

Come Imparare Questa Canzone

🎵 Rock🎵 Pop

💡 Consigli per Imparare

  • ✅ Questa versione non richiede capotasto - perfetta per suonare in tonalità originale ovunque tu sia.
  • 📈 Livello intermedio - ottima per migliorare! Inizia con tempo lento usando un metronomo (60 BPM), poi aumenta gradualmente.
  • 🎸 Barrè richiesti: FA, FAadd9, SI. Posiziona il pollice a metà del retro del manico per massimizzare la pressione. Se le corde non suonano tutte, prova a ruotare leggermente il dito.
  • 🎵 Questa canzone usa slash chords (es. DO/SOL). Assicurati di suonare la nota al basso indicata dopo la "/" con il pollice o plettro.
  • ✨ 3 accordi complessi rilevati. Clicca "Semplifica" per sostituirli con versioni più facili mantenendo il suono generale della canzone.
  • 🔧 Se trovi la tonalità troppo difficile, usa i pulsanti [+]/[-] per trasporre su accordi più comodi. Prova -1 o +1 semitono per eliminare alcuni barrè.

🎵 Pattern di Strumming Suggerito

Giù-Su-Giù-Su-Giù-Su-Giù-Su (rock continuo)

Alternativa: Palm muting sulla corda bassa

⚠️ Errori Comuni da Evitare

  • ❌ FA: Errore comune - barrè debole. Soluzione: posiziona il dito indice vicino al tasto metallico (non al centro) e usa il peso del braccio, non solo la forza delle dita.
  • ❌ FAadd9: Errore comune - barrè debole. Soluzione: posiziona il dito indice vicino al tasto metallico (non al centro) e usa il peso del braccio, non solo la forza delle dita.
  • 🎼 Accordi di settima: La nota "7" è sempre un tono sotto la tonica (es. in LA7, la settima è SOL). Non confondere con le major seventh!