I Write Sins Not Tragedies

Loading...
100%
0

Accordi I Write Sins Not Tragedies

Intro:
LAm
RE/FA#
FA
LAm
Oh, well, imagine, As I'm pacing the pews in a church corridor,
RE/FA#
And I can't help but to hear
FA
No, I can't help but to hear an exchanging of words,
LAm
"What a beautiful wedding! What a beautiful wedding," says a bridesmaid to the waiter,
RE/FA#
"And, yes, but what a shame,
FA
what a shame the poor groom's bride is a whore"
LAm
I chime in with a
FA
REm
SOL
LAm
"Haven't you people ever heard of closing a goddamn door?!"
FA
REm
No, it's much better to face these kinds of things
SOL
With a sense of poise and rationality
LAm
FA
I chime in,
REm
SOL
LAm
"Haven't you people ever heard of closing a goddamn door?!"
FA
REm
No, it's much better to face these kinds of things
SOL
LAm
With a sense of... Oh, well, in fact, Well, I'll look at it this way,
RE/FA#
I mean technically our marriage is saved,
FA
Well, this calls for a toast So, pour the champagne
LAm
Oh, well, in fact, Well, I'll look at it this way,
RE/FA#
I mean technically our marriage is saved, Well, this calls for a toast,
FA
REm
So, pour the champagne, pour the champagne!
FA7+
REm
LAm
I chime in with a
FA
REm
SOL
LAm
"Haven't you people ever heard of closing a goddamn door?!"
FA
REm
No, it's much better to face these kinds of things
SOL
With a sense of poise and rationality
LAm
FA
I chime in,
REm
SOL
LAm
"Haven't you people ever heard of closing a goddamn door?!"
FA
REm
No, it's much better to face these kinds of things
SOL
With a sense of...
FA7+
REm7
SIm7/5-
FA7+
SOL
REm9
of poise and rationality again
FA7+
REm6
DO7+
FA7+
Again...
LAm
I chime in with a
FA
REm
SOL
LAm
"Haven't you people ever heard of closing a goddamn door?!"
FA
REm
No, it's much better to face these kinds of things With a sense of poise and rationality
LAm
FA
I chime in,
REm
SOL
LAm
"Haven't you people ever heard of closing a goddamn door?!"
FA
REm
No, it's much better to face these kinds of things With a sense of...
FA7+
REm7
SIm7/5-
FA7+
SOL
REm9
of poise and rationality again
FA7+
REm6
DO7+
FA7+
SOL
REm9
FA7+
Again ...

Credits

Credits Autori: ROSS RYAN, SMITH SPENCER, URIE BRENDON BOYD, WILSON BRENT Copyright: © EMI APRIL MUSIC INC, SWEET CHIN MUSIC, EMI MUSIC PUBLISHING ITALIA SRL

🎓

Come Imparare Questa Canzone

🎵 Rock🎵 Pop

💡 Consigli per Imparare

  • ✅ Questa versione non richiede capotasto - perfetta per suonare in tonalità originale ovunque tu sia.
  • 📈 Livello intermedio - ottima per migliorare! Inizia con tempo lento usando un metronomo (60 BPM), poi aumenta gradualmente.
  • 🎸 Barrè richiesti: FA, FA7+, SI e altri 1. Posiziona il pollice a metà del retro del manico per massimizzare la pressione. Se le corde non suonano tutte, prova a ruotare leggermente il dito.
  • 🎵 Questa canzone usa slash chords (es. DO/SOL). Assicurati di suonare la nota al basso indicata dopo la "/" con il pollice o plettro.
  • ✨ 4 accordi complessi rilevati. Clicca "Semplifica" per sostituirli con versioni più facili mantenendo il suono generale della canzone.
  • 🔧 Se trovi la tonalità troppo difficile, usa i pulsanti [+]/[-] per trasporre su accordi più comodi. Prova -1 o +1 semitono per eliminare alcuni barrè.

🎵 Pattern di Strumming Suggerito

Giù-Su-Giù-Su-Giù-Su-Giù-Su (rock continuo)

Alternativa: Palm muting sulla corda bassa

⚠️ Errori Comuni da Evitare

  • ❌ FA: Errore comune - barrè debole. Soluzione: posiziona il dito indice vicino al tasto metallico (non al centro) e usa il peso del braccio, non solo la forza delle dita.
  • ❌ FA7+: Errore comune - barrè debole. Soluzione: posiziona il dito indice vicino al tasto metallico (non al centro) e usa il peso del braccio, non solo la forza delle dita.
  • 🎼 Accordi di settima: La nota "7" è sempre un tono sotto la tonica (es. in LA7, la settima è SOL). Non confondere con le major seventh!